Silniki elektryczne które maja za stosowanie miedzy innymi w napędach układów elektrycznych możemy podzielić ze względu na napięcie jakimi te silniki są zasilane jak i na moc. Posiadamy w naszej ofercie wiele typów silników elektrycznych zarówno na prąd stały jak i zmienny.
Silniki na prąd stały DC
Silniki elektryczne na prąd stały możemy podzielić ze względu na napięcie zasilania 12V lub 24V, oraz ze względu na moc. Jednym ze sposobów podziału silników i zarazem najprostszym jest opieranie się na średnicy korpusów silnika.
Silniki małej mocy 80mm
wyróżniamy tu silniki takiej firmy jak Iskra, Efel lub Haldex o mocach od 300W do 1,2kW zarówno na napięcia 12 lub 24V o różnych budowach
Silniki małej mocy o średnicy 106mm, najczęściej spotykane w układach HPI
Silniki standardowe o średnicy 114mm na napięcia 12V i 24V
Tutaj spotykamy bardzo wiele typów z podziałem głównie na moc oraz flansze przyłączeniowe:
Silniki na prąd zmienny AC
Silniki na prąd zmienny są wykorzystywane w układach hydraulicznych zarówno jednofazowe i trójfazowe. Wysoka jakość i niewielkie rozmiary są jednym z głównych zalet silników elektrycznych proponowanych przez naszą firmę. Ponadto charakteryzują się:
- wykonaniem łapowym i kołnierzowym oraz klasą izolacji F z przyrostem według klasy B (tzw. F/B)
- możliwością zasilania bezpośrednio z sieci lub z przemienników częstotliwości
- zasilane z jednej lub z trzech faz
- możliwością wykonania z hamulcem prądu zmiennego lub prądu stałego
- możliwością wyposażenia w obce chłodzenie
- wysoką sprawnością techniczną w trakcie eksploatacji. Zakres temperatury otoczenia podczas pracy silników (w warunkach znamionowych z przyrostem temperatury wg klasy B) od -20°C do +40°C
- Silniki produkowane są o wzniosie wału od 56 do 90 mm.
- Moce od 0,04 kW do 2,2 kW.
- W wykonaniu standardowym silniki posiadają stopień ochrony IP 54 i są wyposażone w łożyska typu 2 RS co daje im bardzo dobrą pyłoszczelność.
- Różne standardy mocowania:
- o łapowe,
- o kołnierzowe,
- o kołnierzowo-łapowe (kołnierze: B5, B14/2, B14/1)
Wybór silnika uzależniamy głównie od zapotrzebowania no moc jaka chcemy z danego silnika uzyskać, ale równie ważnym kryterium wyboru jest typ połączenia tego silnika, ponieważ silnik działa napędza np. pompę hydrauliczna i musimy te dwie części połączyć np. za pomocą łącznika.
Sposób doboru silnika po wymiarach przedstawiamy w poniższej tabeli:
Jeżeli powyższy opis jest dla Ciebie niewystarczający, prześlij nam swoje pytanie odnośnie tego produktu. Postaramy się odpowiedzieć tak szybko jak tylko będzie to możliwe.